Sosnowiec: Korki na S1 do listopada 2017 roku

    Sosnowiec: Korki na S1 do listopada 2017 roku

    Tomasz Szymczyk

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Stara estakada na trasie S1 została rozebrana do podstaw
    1/3
    przejdź do galerii

    Stara estakada na trasie S1 została rozebrana do podstaw ©mat, gddkia o/katowice

    Kierowcy, którym doskwierają korki na sosnowieckim odcinku trasy S1 muszą jeszcze uzbroić się w cierpliwość. Rozpoczęty w listopadzie ubiegłego roku remont wybudowanej w latach osiemdziesiątych estakady w Sosnowcu-Borze potrwa aż do listopada 2017 roku. Do tego czasu kierowcy w obu kierunkach będa jeździć tylko jedną nitką estakady. Trzystutrzydziestometrowa, szesnastoprzęsłowa konstrukcja znajduje się nad nurtem rzeki Bobrek o jednym czynnym i jednym nieczynnym torowiskiem kolei piaskowej.
    Jako pierwsza, remontowana - a tak naprawdę budowana od nowa - jest nitka prowadząca w kierunku Dąbrowy Górniczej i Częstochowy. Ruch odbywa się natomiast po jezdni prowadzącej w kierunku Tychów i Bielska-Białej.

    - Oddanie do użytku estakady w kierunku Dąbrowy Górniczej planowane jest na wrzesień tego roku. Wówczas rozpocznie się remont drugiej części konstrukcji - mówi Marek Prusak, rzecznik prasowy katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem remontu. Prace, których koszt oszacowano łącznie na 21, 7 miliona złotych na zlecenie GDDKiA wykonuje Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty-Łódź” SA.

    W ramach istniejących prac dotychczas funkcjonująca estakada została całkowicie rozebrana. Po przebudowie nowa estakada zostanie dostosowana do obecnych wymagań, które umożliwią ruch pojazdów bez ograniczeń. Projekt nowej estakady zapewnia wybudowanie nowej konstrukcji o nośności dla ruchu KR6, czyli jednej z najwyższych kategorii natężenia ruchu w Polsce. W geometrii poziomej i pionowej drogi zastosowane mają być wymagania dla drogi ekspres-sowej. Pasy ruchu mają mieć po remoncie szerokość 3,5 metra, z kolei pasy awaryjne po 2,5 metra.

    Niewykluczone, że przy okazji inwestycji w rejonie Niwki zostaną ustawione również ekrany akustyczne, o które mieszkańcy chociażby z rejonu ul. Tuwima zabiegają od lat.

    - Staramy się, aby te ekrany powstały. Trudno jednak na razie powiedzieć, czy będzie to elementem tej inwestycji, czy będzie realizowane osobno - mówi Marek Prusak.

    To niejedyne zmiany, jakie szykują się w najbliższych latach na sosnowieckim odcinku trasy S1. Właśnie w rejonie Boru planowany jest węzeł z północną nitką wschodniej części Drogowej Trasy Średnicowej.

    *WNIOSKI I DOKUMENTY na 500 zł na dziecko w ramach Programu Rodzina 500 PLUS
    *Koniec papierowych biletów KZK GOP. A gdzie są czytniki kart ŚKUP?
    *1000 zł na dziecko: JAK DOSTAĆ BECIKOWE? ZOBACZ KROK PO KROKU
    *Mechanik płakał jak naprawiał ZOBACZ, JAK NIE NALEŻY NAPRAWIAĆ AUT
    *Jesteś Ślązakiem, czy Zagłębiakiem? Rozwiąż quiz

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Stare zdjęcia

      Młody i piękny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Zdjęcia ze stycznia/lutego - obecnie wybudowano już ponad połowę podpór i 3 przęsła

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      DZ poleca

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      DZIEWCZYNA LATA 2017 | Głosujemy!

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Dopasuj słowa do opisów i sprawdź, czy znasz język śląski

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Światło i kolor w pokojach dziecięcych

      Gry On Line - Zagraj Reklama