Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Świętochłowice: od piątku remont na DTŚ

Weronika Grychtoł
Pęknięcia, ubytki to zmora kierowców jeżdżących średnicówką. Tym razem wyremontowany zostanie blisko kilometr nawierzchni
Pęknięcia, ubytki to zmora kierowców jeżdżących średnicówką. Tym razem wyremontowany zostanie blisko kilometr nawierzchni marzena bugała-azarko
17 czerwca rozpocznie się wymiana nawierzchni na dwóch pasach świętochłowickiej DTŚ w kierunku Rudy Śląskiej. A znaki stoją od niedzieli.

Znaki informujące o remoncie pojawiły się na DTŚ w stronę Rudy Śląskiej już w niedzielę wzbudzając mieszane uczucia kierowców. Remont zdecydowanie jest tu potrzebny, pytanie tylko od kiedy i z jakimi utrudnieniami trzeba się liczyć.

Okazuje się, że prace ruszą w najbliższy piątek, od godz. 18 i potrwają do poniedziałku, 20 czerwca do godz. 5.

- Roboty wykonywane będą w weekend, aby maksymalnie zmniejszyć uciążliwości dla kierowców - mówi Bartosz Karcz, wiceprezydent Świętochłowic.

Drogowcy wymienią warstwę ścieralną nawierzchni na dwóch pasach: lewym i środkowym w kierunku Rudy Śląskiej, a dokładnie na odcinku od wiaduktu kolejowego do zjazdu na Rudę Śląską. W tym miejscu, czyli na blisko kilometrze, droga zostanie zwężona do jednego, prawego pasa ruchu i obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 60 km/h.

- Rozpoczynamy wakacyjne remonty ulic w mieście. Prace wykonywane będą w możliwie najkrótszym czasie. Kierowców prosimy o wyrozumiałość - dodaje Bartosz Karcz.

W tym roku na utrzymanie niemal 4-kilometrowego odcinka DTŚ miasto przeznaczy łącznie 540 tys. zł. To więcej niż w zeszłym roku, kiedy na ten cel wydano około 450 tys. zł. Wówczas wymieniono nawierzchnię trzech pasów na wiadukcie nad linią kolejową Katowice-Gliwice, nawierzchnię jednego pasa ruchu w kierunku Rudy Śląskiej, za wiaduktem kolejowym, oraz nawierzchnię dwóch pasów ruchu w obu kierunkach na odcinku od wiaduktu do ul. Bytomskiej. Łącznie prace przeprowadzono na 8 pasach.

Niestety, choć świętochłowicki odcinek DTŚ jest co roku remontowany, to dziur, ubytków i pęknięć nie ubywa. Pęknięcia widać np. na pasach rozbiegowych zarówno w kierunku Rudy Śląskiej, jak i Chorzowa. Odcinek w stronę Katowic ma także duże szpary między poszczególnymi pasami ruchu, z czego największe, na wysokości ul. Żołnierskiej, jadąc w kierunku Chorzowa, mają kilka metrów długości.
Niedawno o stanie świętochłowickiego odcinka DTŚ wypowiadał się na łamach „Dziennika Zachodniego” prof. Kazimierz Kłosek z Wydziału Budownictwa Politechniki Śląskiej.

Profesor stwierdził, że kolejne nakładki i wymiana górnej warstwy nawierzchni, która ma 4-5 cm to rozwiązanie tymczasowe. Rzeczywiście, z roku na rok pogłębia się tu dewastacja i liczba wypiętrzeń, które domagają się poważnego, generalnego remontu.

- Mówimy o milionach złotych, bo tu droga praktycznie powinna być zrobiona od nowa - ocenił prof. Kłosek.

- Choroba jest znacznie poważniejsza i zwykła aspiryna nie wystarczy - podsumował stan nawierzchni na świętochłowickim odcinku średnicówki.

*EURO 2016: Transmisje, relacje, zdjęcia i filmy wideo
*Słońce, palmy i sztuczna Rawa. Tylko się nie kąpcie! ZDJĘCIA + WIDEO
*Ranking Uczelni Wyższych Perspektywy 2016: Ale niesamowity skok śląskich szkół!
*Ile zarabiają pielęgniarki? Oto prawdziwe paski wynagrodzeń
*Nowy abonament RTV, czyli opłata audiowizualna z rachunkiem za prąd ZASADY, KWOTY, ZWOLNIENIA!
*WNIOSKI I DOKUMENTY na 500 zł na dziecko w ramach Programu Rodzina 500 PLUS

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!