Zarząd Dróg Wojewódzkich podsumował inwestycję budowy skrzyżowania bezkolizyjnego w ciągu Drogi Wojewódzkiej nr 789 (ul. Koziegłowskia w Myszkowie) wraz z budową przyległego układu drogowego kat. A.
Nowy wiadukt w Myszkowie ma długość 18,5 metra
Zadanie zostało zrealizowane na podstawie umowy zawartej z wykonawcą 28 grudnia 2020 r. Obejmowała ona sporządzenie dokumentacji projektowej i budowę wiaduktu drogowego w ciągu DW 789 nad linią kolejową nr 1 w Myszkowie.
W efekcie w miejsce istniejącego przejazdu kolejowego w poziomie szyn powstał wiadukt drogowy nad linią kolejową o długości 18,5 m, szerokości 13,0 m. W ramach inwestycji wykonawca wybudował także mury oporowe z elementów prefabrykowanych w technologii gruntu zbrojonego o łącznej długości ok. 435 m.
Przebudowano także DW 789 na odcinku ok. 660 m. Na tej długości wykonano nowe warstwy konstrukcyjne drogi, a także powstały chodniki i ścieżki rowerowe. Inwestycji towarzyszyła przebudowa istniejących skrzyżowań drogi wojewódzkiej z drogą lokalną – ul. Wronią oraz budowa dróg dojazdowych do posesji.
Inwestorami byli województwo śląskie oraz PKP PLK SA
Zlikwidowany został również przejazd kolejowy w ciągu drogi wojewódzkiej. Cały nowy obiekt został wyposażony w oświetlenie drogowe. Otwarcie dla ruchu nowego wiaduktu nad torami kolejowymi w Myszkowie nastąpiło 20 bm.
Była to wspólna inwestycji samorządu województwa śląskiego i PKP PLK SA. Oba podmioty poniosły koszty odpowiednio w wysokości prawie 17,9 mln zł i nieco ponad 5,5 mln.
Nie przeocz
Musisz to wiedzieć
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?