- Potrzebowaliśmy jedenastu lat na osiągnięcie 100 mln pasażerów, potrzebujemy moim zdaniem kolejnych pięciu lat, żeby osiągnąć kolejne 100 milionów pasażerów. Wzrost jest dla naszego biznesu bardzo ważny i uważamy, że uda nam się ten biznes podwoić. Do tej pory Polska była dla nas bardzo ważnym rynkiem i bardzo ważnym rynkiem pozostanie. W ciągu ostatnich 10 lat Polska zrobiła naprawdę bardzo wiele jeśli idzie o stan infrastruktury lotniczej, szczególnie lotnisk regionalnych. Jedenaście lat temu, gdy rozpoczynaliśmy nasze loty z Katowic, lotnisko w Pyrzowicach było lotniskiem naprawdę malutkim, przewożącym od 200 tysięcy do 300 tysięcy pasażerów. W tej chwili osiągnęło poziom trzech milionów pasażerów. To ogromny rozwój, który udało się osiągnąć w ciągu dekady. Poza tym uważam, że macie wystarczająco dużo lotnisk regionalnych. Nie jestem, czy nalegałbym na to, by ich było więcej, natomiast koncentrowałbym się na zdecydowanym poprawieniu infrastruktury lotniskowej nie tej z perspektywy pasażerów, ale z perspektywy obsługi dotyczącej możliwości lądowania samolotów. Gdy te systemy wspomagania lądowania nie są wystarczająco dobre, to związane jest to nie tylko z niedogodnościami dla linii lotniczych, ale także z większymi kosztami np. związanymi z koniecznością przekierowywania lotów. Radziłbym więc, aby w Polsce skoncentrować się na rozwoju infrastruktury lotniskowej z perspektywy operacyjnej i wspomagającej linie lotnicze.
Jedenaście lat temu, gdy rozpoczynaliśmy nasze loty z Katowic, lotnisko w Pyrzowicach było lotniskiem naprawdę malutkim, przewożącym od 200 tysięcy do 300 tysięcy pasażerów. W tej chwili osiągnęło poziom trzech milionów pasażerów. To ogromny rozwój, który udało się osiągnąć w ciągu dekady - József Váradi.
Loty krajowe? To temat, który cały czas dokładnie badamy i prowadzimy ciągłą ocenę sytuacji możliwości dotyczących organizowania połączeń w ramach Polski. Nie podjęliśmy jednak żadnych ostatecznych decyzji ze względu na to, że w ostatnich latach zdecydowanie poprawił się stan infrastruktury drogowej i kolejowej. W tej chwili znacznie łatwiej poruszać się między polskimi miastami koleją, bądź drogą, a loty stanowią pewnego rodzaju wyzwanie. Cały czas jednak oceniamy sytuację, gdyż służyło by to także naszym celom operacyjnych – pomogło by w połączeniu sześciu baz operacyjnych, które w tej chwili w Polsce użytkujemy - mówi Prezes linii Wizz Air, József Váradi.
Przypomnijmy, że to właśnie z Katowice Airport 11 lat temu odleciał pierwszy samolot tej linii, do Londynu Luton. Obecnie Wizz Air jest największym przewoźnikiem na pyrzowickim lotnisku.
Autorzy: DN, MW
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?