MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Samorząd Dąbrowy wystawił nazwę Hali Centrum na sprzedaż

Piotr Sobierajski
W hali rozgrywają mecze koszykarze i siatkarki. Widowiska te przyciągają wielu kibiców
W hali rozgrywają mecze koszykarze i siatkarki. Widowiska te przyciągają wielu kibiców fot.arc
Dąbrowa Górnicza sprzeda prawa do nazwy Hali Widowiskowo-Sportowej Centrum, która jest drugim co do wielkości tego typu obiektem na terenie miast Metropolii Silesia, po Spodku.

Oznacza to, że nabywca będzie miał prawo m.in. do wykorzystywania wizerunku i nowej nazwy hali oraz do korzystania z niej w ramach pakietu praw reklamowych i komercyjnych. Tak, jak stało się np. w Łodzi, gdzie nowoczesna hala została przemianowana na Atlas Arenę. Miasto ma na tym nie tylko zyskać finansowo, ale liczy też na zaangażowanie przyszłego partnera w promocję zaplecza rekreacyjnego i nowoczesnego obiektu w całej Polsce.

Całe to przedsięwzięcie i wycenę praw marketingowych do hali przygotowała warszawska spółka Ciszewski Marketing Sportowy. Wstępnie ich wartość została oszacowana na od 500 do 900 tys. zł. Pieniądze zostaną zainwestowane w wyposażenie i rozwój hali. Nie obędzie się też bez kampanii promocyjnej.

- W ciągu najbliższych dwóch miesięcy przygotujemy pełną ofertę. Według danych warszawskiej spółki rocznie blisko trzy miliony osób i poprzez media kolejnych czterdzieści milionów będzie mogło mieć kontakt z nową marką - podkreśla Henryk Mańka, zastępca dyrektora Centrum Sportu i Rekreacji w Dąbrowie Górniczej.

Analiza oferty objęła m.in. ilość miejsc parkingowych, liczbę osób odwiedzających obiekt, wielkość powierzchni reklamowych do zapełnienia.

- Wybór partnera nie będzie się ograniczał jedynie do wartości oferty finansowej, czyli kto da więcej, ten wygrywa. Zależy nam na umowie na dłuższy czas i na firmach, które będą chciały z nami wspólnie budować markę hali oraz wspierać lokalny sport i rekreację, w ramach akcji Dębowy świat dla aktywnych - mówi Marcin Bazylak, naczelnik Wydziału Strategii, Promocji i Komunikacji Społecznej dąbrowskiego magistratu.

W hali Centrum można zorganizować rocznie ok. 66 imprez, z udziałem 55 tys. uczestników. Nie ma przeszkód w organizacji imprez dla osób niepełnosprawnych, czego przykładem może być coroczna Paraspartakiada Śląska i Zagłębia. Mogą odbywać się tu koncerty, wystawy, imprezy kulturalne. Na widowni są 3 tys. miejsc. Co ważne, siatkarki Enion Energii MKS, udanie walczą w ekstraklasie, a w ubiegłym tygodniu osiągnęły największy sukces w historii klubu, awansując do drugiej rundy Ligi Mistrzów. Koszykarze MKS liderują z kolei I lidze, co świadczy o wysokim poziomie sportowym klubu korzystającego z hali. A to może mieć niebagatelne znaczenie dla przyszłego nabywcy praw do jej nazwy.

- To realna szansą na rozwój oraz organizację nowych, nietuzinkowych wydarzeń w hali. W ten niestandardowy sposób warto promować potencjał, jakim jest nie tylko hala, ale całe zaplecze sportowe i rekreacyjne gminy. Jako firma spoza Śląska i Zagłębia byliśmy zdziwieni, że w Dąbrowie jest tak wiele zieleni, jezior, obiektów, gdzie można aktywnie spędzać czas. Tymczasem w kraju pokutuje wyobrażenie, że to region związany z kopalniami, szary, brudny. To też ma zmienić kampania, związana z nową nazwą hali - podkreśla Wojciech Majeran, dyrektor zarządzający agencją Ciszewski Marketing Sportowy.


Zarobić na sporcie

26 sierpnia 2009 r. Łódź sprzedała nazwę hali firmie Atlas, producentowi materiałów budowlanych z Łodzi. Przez pięć lat oficjalna nazwa obiektu to Atlas Arena. Za możliwość jej używania firma zapłaci spółce zarządzającej halą 1 mln zł rocznie, przez 5 lat hala zyska 5 mln zł. Trybuny mogą pomieścić 10,4 tys. widzów, a na płycie można ustawić dodatkowo 3 tys. miejsc, do dyspozycji gości jest 1500 miejsc postojowych. 10 grudnia 2009 r. rozstrzygnięty został natomiast konkurs na tytularnego sponsora stadionu, budowanego w Gdańsku na Euro 2012. Jego oficjalna nazwa to PGE Arena Gdańsk, która zastąpiła roboczą - Baltic Arena. Za prawo do tej nazwy PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. zapłaci 35 mln zł. Umowa obowiązuje od 1 stycznia br. do końca 2014 roku. Sponsor będzie płacił pieniądze w transzach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera