Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Znana sieć telefonii komórkowej może zostać ukarana. Prezesa UOKiK zarzuca wprowadzanie w błąd klientów

Katarzyna Stacherczak
Katarzyna Stacherczak
arc
Hasło "1200 GB za darmo przez rok" może wprowadzać w błąd, warunki promocji nie zostały wyraźnie objaśnione, a sposób prezentacji reklamy w przestrzeni miejskiej jest dla konsumentów nieczytelny - takie są główne zarzuty prezesa UOKiK przeciwko sieci T-Mobile Polska. Firmie grozi kara do 10 procent obrotu.

Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. jego zdaniem hasło "1200 GB za darmo na rok", jakim sieć reklamuje swoją promocję na internet, może wprowadzać w błąd. Obiecywane przez spółkę korzyści różnią się od rzeczywistych profitów i są uwarunkowane opłatami, o szczegółach których konsumenci mogą nie być należycie informowani. Jak wynika z ustaleń UOKiK, w rzeczywistości przyznawane są co miesiąc pakiety internetowe o wielkości 100 GB, maksymalnie przez 12 miesięcy, o ile konsument odnawia cyklicznie ofertę, płacąc za każdym razem co najmniej 35 zł.

Zdaniem prezesa UOKiK, informacje o szczegółowych warunkach promocji pozostają prawie niewidoczne, zapisane kilkunastokrotnie mniejszą czcionką, u dołu materiałów handlowych. Według UOKiK, analiza materiałów reklamowych w przestrzeni miejskiej wykazała, że są one nieczytelne i nawet najbardziej uważny konsument nie ma możliwości poznania szczegółów promocji.

- Po zapoznaniu się z reklamą konsument powinien mieć ogólne, ale zgodne z rzeczywistością, wyobrażenie na temat prezentowanej oferty. Tymczasem hasło promocyjne T-Mobile może sugerować otrzymanie jednorazowego pakietu danych o wielkości 1200 GB, nie zaś kilkanaście mniejszych pakietów pod warunkiem uiszczania opłaty cyklicznie. Gdyby konsumenci od razu dysponowali pełnymi informacjami dotyczącymi promocji i wiedzieli, że muszą w ciągu roku wydać co najmniej 420 zł, aby dostawać co miesiąc 100 GB internetu, mogliby nie zdecydować się na skorzystanie z oferty – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

W reklamie zewnętrznej pojawia się także kod QR odsyłający do strony internetowej poświęconej promocji, co zdaniem UOKiK nie może zostać uznane za wystarczające zaznajomienie konsumentów z jej istotnymi zasadami.

Prezes UOKiK sygnalizował już sieci problemy związane z tą kwestią, ale warunki i sposoby prezentacji oferty nie zmieniły się znacząco od początku jej trwania. W efekcie firma T-Mobile Polska otrzymała zarzuty. Jeśli się potwierdzą, spółce grozi kara do 10 proc. obrotu.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera