Katastrofa kolejowa w Szczekocinach: System bezpieczeństwa...

    Katastrofa kolejowa w Szczekocinach: System bezpieczeństwa nie działał?

    MIW

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Katastrofa kolejowa w Szczekocinach: System bezpieczeństwa nie działał?
    1/2

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    Od poniedziałkowego poranka ponownie ratownicy rozpoczęli przeczesywanie terenu wokół miejsca katastrofy kolejowej w Szczekocinach w poszukiwaniu ciała drugiego maszynisty jednego z pociągów biorącego udział w katastrofie w Szczekocinach. Czy jest możliwe, że przeżył? Czy zadziałały systemy bezpieczeństwa?
    Przyczyny i okoliczności tragedii będzie wyjaśniać Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych. Dochodzenie rozpoczęła też prokuratura okręgowa w Częstochowie. Śledczy wstępnie zakładają awarię jakiegoś urządzenia lub błąd człowieka. Pewnym jest tylko to, że pociągu Interregio w żadnym razie nie powinno być na feralnym torze.

    Zabezpieczone już zostały rejestratory ruchu w obu lokomotywach, a także wszelkie dowody w nastawniach.


    Na powyższej grafice przedstawiliśmy systemy bezpieczeństwa oraz budowę lokomotywy.

    KATASTROFA KOLEJOWA W SZCZEKOCINACH - RAPORT SPECJALNY

    Jak tłumaczył nam Leszek Miętek, szef Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce prowadzący elektrowozy są szkoleni na wypadek sytuacji, w których pociągi jadą na siebie tym samym torem.

    - Maszynista ma włączyć nagłe hamowanie, uruchomić radiostop i radioalarm, a także opuścić pantografy. Potem może ratować swoje życie - wyjaśnia Miętek.

    Ratować, ale jak? W najnowszych lokomotywach, posiadających strefę kontrolowanego zgniotu może próbować położyć się na podłodze kabiny. W starszych lokomotywach pozostaje mu uciekać do przedziału maszynowego.

    - Tam trzeba się rzucić na podłogę i złapać czegokolwiek. To nie gwarantuje przeżycia, ale jakąś szansę - tłumaczy Leszek Miętek.

    Niestety tym razem zarówno maszynista pociągu Warszawa-Kraków jak i pociągu Przemyśl-Warszawa zginęli. Nadal niewyjaśniona jest sprawa drugiego maszynisty pociągu Intercity, którego nie ma wśród rannych w szpitalach. Ciała także nie zidentyfikowano wśród ofiar śmiertelnych. Od poniedziałkowego poranka ekipy ratunkowe ponownie przeczesują teren katastrofy.

    Gdzie jest maszynista? RATOWNICY GO SZUKAJĄ

    CZYTAJ KONIECZNIE:
    Ludzie wciąż uwięzieni w zmiażdżonych wagonach
    Rośnie liczba ofiar śmiertelnych
    ZOBACZ drastyczne zdjęcia z miejsca katastrofy
    Poznaj przyczyny katastrofy kolejowej w Szczekocinach
    Śledź relację na żywo z miejsca katastrofy kolejowej

    Czytaj także

      Komentarze (4)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      większych głupot nie czytałem

      Mateusz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Rozumiem, wszystko ale jeżeli ktoś o czymś pisze to niech wie o czym pisze a nie pisze takie brednie że matko...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Włączyć światło czerwone

      obserwator62 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 52 / 57

      Albo pytają się takich ekspertów kolejowych , którzy o tym nie mają żadnego pojęcia o technice prowadzenia ruchu kolejowego. W końcu w Polsce o kolei pisze się z reguły źle lub w sposób...rozwiń całość

      Albo pytają się takich ekspertów kolejowych , którzy o tym nie mają żadnego pojęcia o technice prowadzenia ruchu kolejowego. W końcu w Polsce o kolei pisze się z reguły źle lub w sposób niekompetentny.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Daj spokój...

      chudya (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 61 / 70

      Daj sobie, kolego, spokój... Tu i tak niczego i nikomu nie wytłumaczysz... Wszędzie się wypowiadają jedynie ignoranci. Polak zna się przecież na wszystkim.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Włączyć światło czerwone??

      Ken (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 76 / 78

      Ten kto wymyślił tą infografikę nie ma zielonego pojęcia o prowadzeniu ruchu na kolei. "Włączyć" to można inne światło niż czerwone, bo czerwone jest zawsze.
      Poza tym proponuje sprawdzić hasło:...rozwiń całość

      Ten kto wymyślił tą infografikę nie ma zielonego pojęcia o prowadzeniu ruchu na kolei. "Włączyć" to można inne światło niż czerwone, bo czerwone jest zawsze.
      Poza tym proponuje sprawdzić hasło: blokada liniowa
      zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama