Ważne
    Czy możesz zareklamować niedoręczone przez pocztę przesyłki?

    Czy możesz zareklamować niedoręczone przez pocztę przesyłki?

    Monika Krężel

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Córka pani Barbary z Siemianowic Śląskich od wielu lat mieszka w Stanach Zjednoczonych. - Regularnie dostajemy od niej listy - podkreśla matka. - Jednak od listopada ubiegłego roku nie dotarły do nas trzy przesyłki. Kolejna, czwarta, była adresowana do jednej ze szkolnych nauczycielek córki. I też ślad po niej zaginął - dodaje pani Barbara.
    Czy możesz zareklamować niedoręczone przez pocztę przesyłki?

    ©Arkadiusz Ławrywianiec

    Listy i paczki zza oceanu nigdy nie zawierają wartościowych rzeczy. Raczej sentymentalne - zwykle zdjęcia, pocztówki, czasami jakąś zdobioną papeterię.

    - W ciągu kilkunastu lat wysyłania listów i mniejszych paczek nie dotarły może cztery przesyłki - wylicza córka naszej Czytelniczki. - Problemy zaczęły się kilka miesięcy temu - zaznacza.

    Najpierw - w listopadzie ubiegłego roku - nie dotarł do Siemianowic Śląskich list włożony do własnoręcznie robionej kolorowej koperty. - Myślałam, że to może z tego powodu nie doszedł, wiec następne trzy listy włożyłam do standardowych, białych kopert. Jedna z nich zawierała trzy pocztówki, a kolejna otwieraną kartkę z wycinkiem z folderu. Nic nie doszło - podkreśla córka pani Barbary.

    Lecz pani Barbara ma zaufanie do swojego listonosza. - To uczciwy człowiek, od wielu lat dostarcza nam przesyłki, przynosi renty. Nigdy nic nie zginęło - mówi nasza Czytelniczka. - Może problem jest gdzieś na poczcie? Jak to możliwe, że zniknęło kilka zwykłych listów pod rząd? Przypominam też sobie, że latem ubiegłego roku córka była w Australii. Wysłała dwa listy, które też nie trafiły do nas, choć one również nie zawierały niczego wartościowego, ale były grubsze. W jednym była np. mapa. Gdy córka albo ja wysyłamy listy, od razu kontaktujemy się drogą elektroniczną, że list wyszedł i jak wyglądał. Doskonale więc wiemy, które zaginęły. To były listy zwykłe, nie polecone. Listy polecone dużo więcej kosztują, a ich wysyłanie też jest bardziej skomplikowane. A my tych listów wysyłamy sobie sporo - wyjaśnia.

    Nasza Czytelniczka poszła na pocztę w Siemianowicach Śląskich złożyć zażalenie z powodu całej tej sytuacji.

    - Dostałam właśnie odpowiedź, z której wynika, że były to przesyłki nierejestrowane i nie ma możliwości prześledzenia ich drogi - wyjaśnia pani Barbara. - Dostaliśmy też zapewnienie, że przesyłki przychodzące na nasz adres, będą szczególnie monitowane. Córka wysłała ostatnio list w grubszej kopercie i doszedł.

    Warto wiedzieć, że najbezpieczniej jest wysyłać przesyłki polecone



    Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej SA

    W przypadku przesyłek poleconych, a więc rejestrowanych, istnieje możliwość sprawdzenia drogi ich przebiegu. Wystarczy zgłosić się do najbliższej placówki pocztowej i wypełnić druk reklamacyjny. Trzeba też mieć przy sobie oryginalny dowód nadania przesyłki.

    Administracje pocztowe innych krajów przyjmują reklamacje złożone do sześciu miesięcy - po dniu nadania przesyłki. Po stwierdzeniu zaginięcia przesyłki, administracja kraju nadania przesyłki wypłaca reklamującemu odszkodowanie.

    Przesyłki nierejestrowane są z kolei klasyczną usługą oferowaną przez wszystkich operatorów pocztowych na świecie.

    Warto podkreślić, że w obrocie międzynarodowym uczestniczy wiele ogniw pośredniczących i trudno z dokładnością ustalić, w jakim kraju doszło do ewentualnych problemów z przesyłką zwykłą. Klient ma prawo w takiej sytuacji złożyć skargę. Powinna ona zawierać datę nadania przesyłki, kategorię przesyłki (ekonomiczna czy priorytetowa). Należy także podać zawartość przesyłki oraz dokładne dane osobowe adresata.

    Zapewniam, że zagadnienia bezpieczeństwa obrotu pocztowego są przedmiotem systematycznych kontroli prowadzonych przez wyzna-czonych pracowników Poczty Polskiej. Przykładamy ogromną wagę do kwestii doręczania przesyłek i zdecydowanie interweniujemy w przypadku wszelkich stwierdzonych uchybień.

    Każdy sygnał od naszych klientów uważnie analizujemy i nie pozostawiamy bez odpowiedzi. Prosimy wszystkich o natychmiastowe zgłaszanie naczelnikom placówek pocztowych uwag dotyczących świadczonych usług. Możliwe jest też przesyłanie zgłoszeń drogą elektroniczną na adres:

    skargi@centrala.poczta-polska.pl

    Pozwoli nam to zareagować na świadczenie usług pocztowych niezgodne z przyjętymi przez nas standardami.

    * CZYTAJ KONIECZNIE:

    *Katastrofa busa na S69 w Przybędzy - fakty, opinie WIDEO i ZDJĘCIA
    *Sprawa Madzi z Sosnowca - ustalenia prokuratorów, zeznania rodziców

    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera


    *GWIAZDA PROGRAMU X-FACTOR nagrywała swój klip w Świerklańcu. ZOBACZ FOTKI
    * FOTOMATURA 2012. Zobacz tegoroczne maturzystki i maturzystów z całego województwa! ZAGŁOSUJ!

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama