- Trochę to dziwne - przyznaje Jacek Gałązka, mieszkaniec śródmieścia. - Pasy niepomalowane w całym mieście, drogi w kiepskim stanie, a tu połowa spółki pracuje za biurkami. To trąci PRL-em - dodaje.
Dlaczego więc miasto nawet nie starało się znaleźć nabywcy dla dogodnie położonego przy trasie S1 z Warszawy do Bielska-Białej budynku? Jak się dowiedzieliśmy w Urzędzie Miejskim dlatego, że nikt nie interesował się ponoć tym obiektem i nikt za niego nie zapłaciłby 5 mln zł. No ale jak i kiedy miał się interesować, skoro nie ogłoszono przetargu. Co zatem zadecydowało o tym, że MZUM.PL przeniesie się z alei Zagłębia Dąbrowskiego 15 do dzielnicy Tworzeń?
- Można było wybudować nową siedzibę MZUM.PL albo wyremontować starą. Względy ekonomiczne zadecydowały jednak o przenosinach - tłumaczy Lucyna Stępniewska z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej. Nieruchomość zostanie przeniesiona na majątek spółki MZUM.PL jako aport gminy, a jej kapitał wzrośnie o nieco ponad 5 mln zł. Zgodę na takie rozstrzygnięcia wyrazili już miejscy radni. Tylko czy nowa siedziba MZUM.PL jest tak naprawdę potrzebna?
- Do bezpiecznego i sprawnego zarządzania firmą niezbędne jest zaadaptowanie pomieszczeń, zgodnie z przepisami bhp i przeciwpożarowymi. Nakładają one obowiązek zabezpieczenia określonych powierzchni na dany rodzaj pomieszczenia, w przeliczeniu na liczbę zatrudnionych pracowników. Pracownicy na stanowiskach fizycznych muszą mieć dostęp do szatni z tzw. odzieżą czystą i brudną, jak również do łaźni, w której należy zamontować kabiny prysznicowe i toalety - tłumaczy Tomasz Sołtysik, prezes zarządu MZUM.PL
Jak dodaje, potrzebne są też magazyny na znaki, sprzęt drogowy, samochody, narzędzia. - Budynek po byłym ZSB nie jest "ogromnym budynkiem", ale zaledwie wystarczy na zaspokojenie potrzeb spółki - przekonuje Tomasz Sołtysik.
To niejedyne zmiany w mieście. Na parterze budynku Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia (ul. Sienkiewicza 14) od trzech tygodni dyżurują pracownicy socjalni Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej.
- Nastąpiła zmiana siedziby, natomiast rejony socjalne będące pod opieką poszczególnych pracowników socjalnych nie ulegają zmianie. Pierwsze piętro zajmuje natomiast archiwum MOPS. Sam budynek jest własnością RAPZ, przez MOPS jest podnajmowany - tłumaczy Lucyna Stępniewska.
Jarosław Juśkiewicz, właściciel agencji doradztwa personalnego Qway Group z Krakowa:
Taki model działalności spółki, kiedy liczba pracowników fizycznych jest prawie równa ilości pracowników administracji, jest dość zastanawiający. Z reguły jest tak, że w spółkach prywatnych, czy zależnych od samorządu lokalnego, liczba pracowników kadry zarządzającej i szeroko pojętej administracji w stosunku do osób, które zajmują się procesem produkcji czy wykonywaniem zleceń, kształtuje się w relacjach 30 procent do 70. W mniejszych firmach (produkcyjnych bądź posiadających pracowników fizycznych wykonujących usługi), zatrudniających ok. 50 osób, ilość pracowników biurowych ograniczona jest zazwyczaj do kilku. Takie modele zarządzania i organizacji firm wymuszają po prostu warunki rynkowe, gdzie koszty administracyjne ograniczane są do minimum, aby rentowność każdego zlecenia była jak największa.
* CZYTAJ KONIECZNIE:
*Nowy taryfikator mandatów SPRAWDŹ, ZA CO GROŻĄ WYŻSZE KARY
*Sprawa Madzi z Sosnowca - ustalenia prokuratorów, zeznania rodziców, wielka ucieczka Katarzyny W.
* BUDYNEK JAK TITANIC? JEDNA Z NAJWIĘKSZYCH ZABRZAŃSKICH TAJEMNIC ODKRYTA [ZDJĘCIA + FILM]
* OSTATNI CASTING MISS ZAGŁĘBIA 2012 [ZOBACZ ZDJĘCIA!]
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?