Tunel pod dworcem, młodszy brat tunelu pod rondem. Podobny? [ZOBACZ]
300 metrów i 30 km na godzinę
Tak wygląda obecnie tunel pod katowickim dworcem PKP
Tunel pod dworcem
Jego budowa rozpoczęła się wraz z budową nowej hali dworca oraz Galerii Katowickiej na początku 2011 roku.
Tunel jest długi na 230 metrów, wraz z pochylniami - wjazdem i wyjazdem - ma około 300 metrów. Jest wysoki na 4,5 m.
W najszerszym miejscu przejazd pod dworcem kolejowym ma 17 metrów, a w najwęższym - w rejonie wjazdu i wyjazdu - ok. 7,7 m. Przy wjazdach i wyjazdach są dwa pasy ruchu, wewnątrz tunelu rozszerzają się do czterech: dwa główne w obu kierunkach oraz dwa do zjazdu i wyjazdu z podziemnych parkingów.
Tunel w przeciwieństwie do tego pod rondem nie jest podzielony na nawy: obie jezdnie biegną obok siebie, a nie są oddzielone betonowym murem.
Oświetlenie stanowią oprawy liniowe typu aqua, umieszczone w suficie. Wentylacja jest nawiewno-wywiewna, a dodatkowo w tunelu znajdują się wentylatory strumieniowe
uruchamiane automatycznie w wypadku przekroczenia dopuszczalnego stężenia CO2.
Maksymalna prędkość w tunelu to 30 kilometrów na godz.
Nad tunelem znajduje się hala dworca, obok niego podziemny dworzec autobusowy, pod nim dwa poziomy podziemnych parkingów. LOTA