MOST W MSZANIE - CZYTAJ OŚWIADCZENIE GDDKIA:
GDDKiA: Alpine nie wywiązuje się z deklaracji. Most na A1 powstanie [OŚWIADCZENIE]
Alpine Bau: Zburzymy most w Mszanie na A1, zrobimy nasyp!
CZYTAJ KONIECZNIE:
ALPINE ZRYWA KONTRAKT NA A1. POLACZEK: TO SKANDAL!
CZYTAJ KOMENTARZ:
Twaróg o A1: Piszę list do ministra Nowaka, by pogroził paluszkiem
Jerzy Polaczek, poseł na Sejm III, IV, V, VI i VII kadencji, w latach 2005-2007 minister transportu:
Wiadomość o moście w Mszanie i sugestiach jego rozbiórki to prawdziwa sensacja i szok, przede wszystkim dla kierowców, którzy od dawna oczekiwali dokończenia budowy tego ostatniego odcinka autostrady A1 przed granicą z Czechami. A jak widać, prędko nie pojadą prostą drogą między Polską a Republiką Czeską i dalej będą się gubić na zawiłych lokalnych trasach.
Kierowcy TIR-ów i cudzoziemcy, którzy korzystają z polskich dróg, wprost nie pojmują, dlaczego są skazani na objazdy. A one powodują przecież ogromne koszty dla kierowców. Jak wynika z szacunków wynoszą 50 tys. złotych dziennie, co daje aż 1,5 mln zł miesięcznie.
Skutki takiego stanu rzeczy odczuwają też mieszkańcy okolicznych gmin. Korki, wzmożony ruch uliczny, zero spokoju. Wciąż pytają, kiedy skończy się ich udręka.
Proszę zwrócić uwagę, że pierwszy termin zakończenia budowy mostu już dawno minął. Obiekt miał być otwarty dla ruchu około trzy lata temu. Tymczasem budowa dalej nie została zakończona. Ile można?
GDDKiA kłamała, mówiła opinii publicznej, zwłaszcza na Śląsku, nieprawdę. Z jej przedstawiciele wmawiali Polakom, że prace idą zgodnie z planem i wkrótce most zostanie otwarty.
W tym miejscu chcę zadać pytanie ministrowi Sławomirowi Nowakowi, jaką wiedzę posiadał 4 kwietnia w trakcie debaty nad wotum nieufności, gdy informował Sejm RP o tym, że most będzie zakończony do lipca 2013 roku? Przecież z ujawnionych dwóch dokumentów (notatek z 17 kwietnia na spotkaniu u ministra Jarmuziewcza oraz z notatka z Rady Budowy z ostatniego poniedziałku) wynika, że ta data od dawna była i nadal jest nierealna. Minister Nowak przecież powinien mieć takie informacje. Nie miał? Dziwne.
Powiem jeszcze jedno. Z tych dokumentów wynika, że wybrano wariant programu naprawczego w wysokości 45 mln złotych, co stanowi około 80 proc. ceny wyjściowej obiektu mostowego. Ten wariant zaakceptowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, choć miała do wyboru tańsze rozwiązania wartości od 3 do 8 mln złotych. Monty Python kłania się nad potokiem Kolejówka w Mszanie o szerokości 1,2 m.
Notowała: Anna Zielonka
*Najpiękniejszy Rynek w woj. śląskim jest w... ZAGŁOSUJ i ZMIEŃ WYNIK
*Matura 2013: Pytania egzaminacyjne na 100 proc. ZOBACZ
*Nudyści już zawitali na plaże ZOBACZCIE, gdzie spotkacie naturystów w woj. śląskim
*Tak zdasz egzamin na prawo jazdy kat. A na motocykl ZDJĘCIA i WIDEO
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?