Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skrzyżowanie na popularnej „wiślance” w Ustroniu już po przebudowie. Inwestycja za ponad 13 mln złotych

Kamil Lorańczyk
Kamil Lorańczyk
W Ustroniu przebudowano skrzyżowanie drogi wojewódzkiej 941 z ulicami Kozakowicką i Dominikańską. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
W Ustroniu przebudowano skrzyżowanie drogi wojewódzkiej 941 z ulicami Kozakowicką i Dominikańską. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE ZDW w Katowicach
Przebudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej 941, popularnej „wiślanki”, z powiatowymi ulicami Kozakowicką i Dominikańską w Ustroniu dobiegła końca. Koszt inwestycji, sfinansowanej przez samorząd województwa śląskiego, wyniósł 13,7 mln zł – podał Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach.

Śląskie. Zakończono przebudowę skrzyżowania na popularnej „wiślance” w Ustroniu

Marszałek województwa śląskiego Jakub Chełstowski podkreślił, że przebudowa skrzyżowania w Ustroniu była nie tylko inwestycją poprawiającą jakość infrastruktury, ale przede wszystkim bezpieczeństwo uczestników ruchu.

– Na tym odcinku dochodziło do wielu groźnych wypadków. Budowa sygnalizacji świetlnej oraz elementów poprawiających bezpieczeństwo przyczynią się do ograniczenia tych niebezpiecznych zjawisk – wyjaśnił.

Umowę na realizację zadania podpisano we wrześniu 2022 roku z firmą Strabag Infrastruktura Południe. Jej wartość to 13 mln 700 tys. zł brutto. W całości została sfinansowana z budżetu samorządu województwa śląskiego.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach podał, że inwestycja polegała na przebudowie odcinków dróg – wojewódzkiej 941 oraz powiatowych ulic Kozakowickiej i Dominikańskiej, wykonaniu elementów poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego, budowie chodników w obszarze skrzyżowania, a także między innymi przebudowie istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych oraz odwodnieniu (kanalizacja deszczowa i rowy drogowe). Ustawiona została sygnalizacja świetlna.

Jak zaznaczono, konstrukcja drogi została wykonana z wykorzystaniem najnowszych technologii. Warstwy bitumiczne wykonano z asfaltów wysokomodyfikowanych. Przewidywana trwałość dróg przebudowywanych i budowanych wynosi 50 lat. Oznacza to, że w tym czasie nie będzie konieczności ich gruntownej przebudowy. Wszystkie przebudowywane i budowane drogi wojewódzkie w regionie są dostosowane do maksymalnego nacisku osi 11,5 tony.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera