Wykorzystywanie twarzy celebrytów do akcji społecznych staje się normą. Gwarantuje to, że taka kampania nie przejdzie bez echa. Tak było m.in. w przypadku kampanii Kocham. Nie biję, która miała zwrócić uwagę na problem przemocy w rodzinie. W spotach promujących akcję wystąpiły osoby znane z małego i dużego ekranu wraz ze swoimi dziećmi. Udział w przygotowaniu spotów i nagrań wzięli m.in. Paweł Królikowski, Piotr Gruszka, Anna Wyszkoni, Piotr Adamczyk i Anna Przybylska.
Klub Gaja przygotował specjalne kartki z wizerunkami aktorek, autora cyklu Podróże kulinarne Roberta Makłowicza oraz apelem do Głównego Lekarza Weterynarii. W apelu można przeczytać m.in.: Rokrocznie w grudniu mamy w Polsce do czynienia z niehumanitarnym traktowaniem ryb podczas ich transportu i sprzedaży w sklepach, hipermarketach, na stoiskach ulicznych. Dotyczy to w szczególności karpi, które są nadmiernie stłoczone, pakowane żywe do worków foliowych, niepotrzebnie ranione i zabijane w obecności najmłodszych (...). Dlatego gorąco apeluję do Pana o wzmożoną kontrolę transportu żywych ryb i miejsc ich sprzedaży przez podległe Panu jednostki, aby zakończyć zbędne cierpienie tych zwierząt - czytamy w apelu.
Kartkę można pobrać ze strony Klubu Gaja i przez internet przesłać do Głównego Lekarza Weterynarii. Można także zgłosić się do Klubu Gaja po bezpłatne, gotowe kartki i wysyłać je tradycyjną formą.
- Mam nadzieję, że kartki unaocznią Głównemu Lekarzowi Weterynarii, że traktowanie karpi podczas handlu, zwłaszcza tego przedświątecznego, nie jest ludziom obojętne. Co roku dociera do nas mnóstwo sygnałów z całej Polski wyrażających oburzenie, jak w sklepach traktuje się te zwierzęta - komentuje Jacek Bożek prezes Klubu Gaja.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?