Pozbądź się złych prezentów i brzucha po świętach [PORADNIK]
Eksperci podpowiadają, jak poradzić sobie ze świątecznymi pomyłkami
Co zrobić z nietrafionymi prezentami? Pamiętajmy: sklepy nie mają obowiązku przyjmowania zwrotu pełnowartościowego towaru.
- To, czy w sklepach przyjmą lub wymienią nam nietrafiony prezent, zależy wyłącznie od dobrej woli właścicieli - podkreśla Katarzyna Kielar, rzeczniczka prasowa Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej. Np., niektóre sklepy same ustalają reguły zwrotów. (Ikea: zwrot nieużywanych produktów bez ograniczeń czasowych, HnM: zwrot do 28 dni od daty zakupu). Jeżeli towar jest niezgodny z umową lub uszkodzony, możemy złożyć reklamację w ciągu 2 lat od zakupu, ale nie później niż 2 miesiące od wykrycia usterki. Ale jeżeli prezent został kupiony przez internet, mamy 10 dni na jego zwrot i to bez podawania przyczyny. - Musimy odesłać towar z pisemnym żądaniem zwrotu gotówki, która w ciągu dwóch tygodni powinna pojawić się na naszym koncie - wyjaśnia Kielar. Niezbędny jest paragon czy potwierdzenie zapłaty kartą. Ostatnią deską ratunku jest allegro.pl, gdzie niechciany prezent możemy wystawić do sprzedania.